آخرین اخبار
کد مطلب: 80490
پادشاه عربستان: تروريسم تا يک ماه ديگر به اروپا و بعد به آمريکا مي‌رسد
تاریخ انتشار : 1393/06/08
نمایش : 1637
پادشاه عربستان گفت که تروريسم در خاورميانه محدود نمي‌شود و يک ماه ديگر به اروپا و آمريکا مي‌رسد.
به گزارش سلام لردگان، ملک عبدالله پادشاه عربستان در ديدار با سفراي کشورهاي خارجي با اشاره به اينکه بايد با خطر تروريسم به شکل فوري و با داريت برخورد کرد، تاکيد کرد که خطر تروريسم تنها در خاورميانه باقي نخواهد ماند و به آمريکا و اروپا هم سرايت خواهد کرد.

ملک عبدالله در ديدارش با سفرا به آنها گفت: به شما و رهبران شما توصيه مي‌کنم سريع‌تر به مقابله با تروريسم برويد. من اينجا تاکيد مي‌کنم  که تروريسم يک ماه ديگر به اروپا و دو ماه بعد به آمريکا مي‌رسد.

پادشاه عربستان با اشاره به کمک 100 ميليون دلاري به سازمان ملل براي مقابله با تروريسم تصريح کرد که مبارزه با تروريسم نيازمند عقل، قدرت و سرعت است.

اين اظهارات در شرايطي مطرح مي‌شود که عربستان يکي از متهمان اصلي حمايت از گروه‌هاي تکفيري و جهادي در جهان است و دولت رياض در ابتداي بحران سوريه با تسليح و کمک مالي به مخالفان تکفيري دولت سوريه نقش مهمي را در سازماندهي تروريست‌ها براي سرنگوني دولت دمشق ايفا کرده است.

پس از آنکه داعش يک خبرنگار آمريکايي را سر بريد و حملاتي را به شمال عراق انجام داد، دولت واشنگتن دستور حملات هوايي به تروريست‌هاي داعشي را صادر کرد و همزمان متحدان کاخ سفيد از جمله انگليس، فرانسه و آلمان هم از حملات نظامي آمريکايي‌ها به تروريست‌ها حمايت کردند.

پس از اين مسئله کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس دست از حمايت آشکار و رسانه‌اي خود از تکفيري‌ها کشيدند به طوري که تا قبل از عمليات نظامي آمريکا رسانه‌هاي سعودي نيروهاي داعش را با عنوان انقلابيون عراق و سوريه معرفي مي‌کردند.

پيش از اين نيز در سال 2001 هم پس از آنکه امريکا تصميم به مقابله با القاعده گرفت، عربستان سعودي که خود حامي اصلي القاعده و ديگر گروه‌هاي تکفيري در پاکستان و افغانستان بود و به همراه امارات متحده عربي تنها کشورهايي بودند که حکومت طالبان را در افغانستان به رسميت شناخته بودند تصميم به عقب نشيني از مواضع خود گرفتند و همسو با آمريکا پشت متحدان خود در کابل را خالي کردند.
منبع. فارس

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس